Saturday, June 06, 2009

manfaatkan masa sakitmu~~



MENGADU SAKIT..


"hubby,..syg sakit.."
"ye syg,..sabar la ek, kalu abg bleh amik sakit syg tu abg amik dh.:("
itu kata2nya ketika aku luahkan sakit migraine ni..terkadang berat utk mengadu krn takut dia rasa bersalah krn tidak dpt menolong..
aku tahu tiada sapa dapt menolong melainkan Dia yg Maha Berkuasa,dia mencipta sakit dan dia juga yg dapat menghilangkannya. Terkadang aku lebih prefer demam dan batuk krn aku still boleh study. Sakit kepala ni,sukarnya utk aku explain. Jauh dlm lubuk hati aku tidak mahu org lain merasai betapa sakit kesakitan yg aku rasai..
Kesakitan time exam tak mmungkinkan aku utk menggunakan masa secara optimum. Kebanyakan masa aku habiskan menahan kesakitan dan tidur.Tidur 9 jam?? mcm bukan time exam lak.Tp itu lah,Itulah cara yg terbaik jika tidak mahu sakit tu melarat. Ubat dah makan,tp kalau sakit tu degil segalanya xmmberi kesan pon. Allah..Allah..Allah..itu yg aku mampu buat,xde jalan lagi hanya mampu mengadu pd pencipta kpd kesakitan ini..

APA JALAN KELUAR?

ye..sabar..sabar je jalan keluar yg terbaik.Masa yg aku ada bukan milikku.Segalanya milikNya..jangan risau masa habis krn menahan sakit krn dia yg mengurniakan sakit dan masa itu jua milikNya.
sabar kerana ujian ini mungkin skit berbanding ujian Allah terhadap insan lain..
tiada yg terbaik drp apa yg telah ditetapkan,maka redhalah..
Kesengsaraan itu penuh hikmahnya,semoga aku ditemukan dengan hikmah itu..
Sabar itu indah, semoga aku terus merasai indahnya sabar itu..

~ sekadar luahan~

No comments: