Saturday, February 28, 2009

Unik

~hazilla's photo~

Kehidupan adalah refleksi dr apa yg kita fikirkan. Maka semua yg kita hayati dan fikirkan akan mempengaruhi kehidupan seharian sama ada ketika bahagia mahupun sengsara. Orang yg biasa menempatkan dirinya dalam kesedihan akan tetap berada dlm kesedihan walaupun sedang tidur di atas di atas sutera yg lembut.

Kita hidup dlm keterbatasan fikiran kita sendiri dan dgn skrip dan jalan cerita hidup kita yg unik,oleh itu,betullah jika dikatakan jika kita meleburkan diri utk meniru keperibadian hidup org lain dan berada dlm keperibadian org maka kita menuju kepada pembunuhan identiti diri sendiri.

Diantara salah satu kebesaran Allah swt. adalah perbezaan sifat yg ada pada manusia dan perwatakan yg mereka miliki serta perbezaan bangsa dan warna kulit.Subhanallah,everyone of us is unique!! oLeh itu,bersyukurlah krn anda adalah anda!!

~sekian~

Ya Allah,Tuhan yang mengetahui segala yg ghaib dan yang nampak,yyg menciptakan langit dan bumi,yg mnciptakan segala sesuatu dan pemilik segalanya.Aku bersaksi bahawa tiada tuhan selain engkau.Aku berlindung kepadamu dari kejahatan diriku sendiri dan kejahatan syaitan serta sekutu2nya. Dan aku berlindung kpdMu utk tidak berbuat jahat terhadap diriku sendiri dan tidak melakukan kejahatan.

1 comment:

Alia Abdul Rashid said...

hakikatnya manusia kini xsedar diri =) kasar bunyinya, tp mmg layak lah pd yg tidak reti2 mensyukuri nikmat Illahi..=) Allahu'alam ..salam ziarah..teruskan menulis =)